vis

2 april 2009

Ik spuit geen deodorantbussen leeg in de tuin en sorteer tot ik net niet zelf begin te schiften. Maar ik hef mij geen breuk aan glazen flessen, doe een stevige poging om me aan de snelheidsbeperkingen te houden omwille van zonde-van-het-geld-boetes en loop niet in ooit-eens-wit-maar-nu-grauwe T-shirts. Dan zeg ik BIL.

Desondanks gaan lagere school kinderen hier naar een Groene school. Ik hou best wel van wat lentegroen, maar als ze beginnen zeuren over potloden die te vaak gescherpt worden en de impact daarvan op het milieu, dan word ik moe. Zo moesten de leerlingen gisteren een eigen rol wc-papier meebrengen om de reinigingswerken in het kleinste kamertje even in het epicentrum van de aandacht te brengen.

Ik zat bijna op mijn paard om de sprong over de betuttelingsgrens te wagen. Gelukkig bleef mijn gefoeter binnenshuis, want het bleek een aprilgrap. Gefopt door Groen. Déjà vu?

8 Reacties to “vis”

  1. madameblogt Says:

    Best een leuke aprilgrap.

  2. Mick Says:

    U heeft een leuk blog
    die hou ik!

  3. clara Says:

    Madame – Vond ik ook en dat heb ik ze laten weten.

    Mick – Bedankt. Het genoegen is wederzijds.

  4. C-life Says:

    Groen! is opgericht op 1 april, beginnend als een grap eindigend als een…

  5. Jevski Says:

    Waterbestendig WC-papier ?

  6. elke Says:

    Ik heb mij niet laten vangen omdat er niks aan te laten vangen was. Voor mij niet gelaten, zoals u wel weet.
    Ik had verzekers ook eens gegodverd bij het lezen. Waarlijk: goed gevonden.

  7. clara Says:

    C-life – Groenlachen moet je ervan.

    Jevski – Jaja, na de waterbestendige pampers nu ook waterbestendig WC-papier. De vis wil ook wat properteit.

    Elke – Ze doen hun best. Een paar jaar geleden moesten alle kinderen naar school komen met een fietshelm op hun hoofd. De geplande verbouwingswerken (dat was echt) zouden die dag (toevallig 1 april) van start gaan en om veiligheidsredenen mocht niemand de school betreden zonder helm.

  8. Margo Says:

    Yep, ’t is en goeie. Ik zou er voorzekerst ook ingetrapt zijn, want de school van mijne smurf komt zo dikwijls met dwaze dingen af. Tsss.


Plaats een reactie